Greek Daily Headlines News Headline Animator

Μήνυση κατά της Google για εξαπάτηση

Η δικηγορική εταιρεία Kabatech Brown Kellner, η οποία ειδικεύεται σε ζητήματα προστασίας καταναλωτών, κατάθεσε στο πολιτειακό δικαστήριο της Καλιφόρνιας, στο Σαν Χοσέ, μήνυση κατά της Google ισχυριζόμενη ότι η τελευταία εξαπατά τους πελάτες της και τους αναγκάζει να πληρώνουν για διαφημίσεις που ποτέ δε ζήτησαν.

Το AdWords είναι το κύριο διαφημιστικό πρόγραμμα της Google και ταυτόχρονα η βασική πηγή εσόδων της. Οι διαφημίσεις αυτού του προγράμματος εμφανίζονται στο Google.com καθώς και σε sites που συνεργάζονται με την Google. Ωστόσο, οι ίδιες διαφημίσεις μπορεί να εμφανιστούν και σε τρίτα sites, τα οποία χρησιμοποιούν το AdSense, επίσης προϊόν της Google. Η εταιρεία χρεώνει τους διαφημιζόμενους πελάτες της όταν κάποιος κάνει κλικ στις διαφημίσεις τους.

Κατά τη διαδικασία εγγραφής στο πρόγραμμα, οι διαφημιζόμενοι δηλώνουν στην Google το μέγιστο ποσό που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ανά κλικ. Στο σημείο αυτό, οι χρήστες έρχονται αντιμέτωποι με δύο γειτονικά πλαίσια, στο πρώτο από τα οποία καταχωρούν το μέγιστο ποσό που δέχονται να πληρώσουν ανά κλικ για διαφημίσεις που θα εμφανιστούν στο Google.com. Το δεύτερο πλαίσιο φέρει το χαρακτηρισμό "optional" [προαιρετικό]. Σε αυτό, οι χρήστες μπορούν να εισαγάγουν το ποσό που είναι πρόθυμοι να καταβάλουν ανά κλικ για διαφημίσεις που εμφανίζονται σε τρίτα sites. Ωστόσο, η μη συμπλήρωση του πλαισίου αυτού δε σημαίνει αυτόματα ότι οι διαφημίσεις τους δε θα δημοσιευτούν σε τρίτα sites. Αντίθετα, η Google τις τοποθετεί και σε άλλες σελίδες, εκτός του Google.com, και χρεώνει τους διαφημιζόμενους με βάση την τιμή που οι ίδιοι εισήγαγαν στο πρώτο πλαίσιο. Η μήνυση στηρίζεται στο γεγονός ότι οι πελάτες δεν ενημερώνονται για τις δύο αυτές ενέργειες [την τοποθέτηση των διαφημίσεών τους σε τρίτα sites και τη χρέωση για τα κλικ που προέρχονται από αυτά τα sites].

Είναι ευρέως αποδεκτό ότι διαφημίσεις σε τρίτα sites είναι πολύ λιγότερο αποτελεσματικές από εκείνες που εμφανίζονται στο Google.com. Η Google, βέβαια, κερδίζει και από αυτές.

Πηγή: PR NewsWire

No comments: